سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات رایگان

دانلود مقاله اثر اسید سالیسیلیک بر مقاومت سرمایی دانهال های خیا

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله اثر اسید سالیسیلیک بر مقاومت سرمایی دانهال های خیار فایل ورد (word) دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله اثر اسید سالیسیلیک بر مقاومت سرمایی دانهال های خیار فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله اثر اسید سالیسیلیک بر مقاومت سرمایی دانهال های خیار فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله اثر اسید سالیسیلیک بر مقاومت سرمایی دانهال های خیار فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: اولین کنگره ملی علوم و فناوریهای نوین کشاورزی

تعداد صفحات: 4

چکیده:

اسید سالیسیلیک متعلق به گروه بزرگی از ترکیبات فنلی بوده که در گیاهان باعث القای مقاومت به تنش‌های زنده و غیر زنده می‌شود. جهت ارزیابی اثر غلظت‌های مختلف اسید سالیسیلیک در مقاومت به سرمای گیاهچه‌های خیار از طریق خیساندن بذور و محلول‌پاشی برگی آزمایشی در گلخانه دانشگاه ایلام در سال 1389 صورت گرفت. گیاهچه‌ها در سن 5 هفتگی به مدت 5 ساعت در روز در دمای 4 درجه سانتی‌گراد در معرض سرما قرار گرفته و مقاومت به سرمای آنها ارزیابی شد. نتایج نشان داد که خیساندن بذور با محلول‌های اسید سالیسیلیک، رشد گیاهچه‌ها را در مقایسه با گیاهان شاهد افزایش داد. همچنین سرمازدگی، نشت یونی و میزان مالون دی آلدهید گیاهچه‌های تیمار‌ شده‌ به مراتب کمتر از گیاهان شاهد بود اما میزان پرولین وضعیت عکسی داشت. اثرات اسید سالیسیلیک در روش خیساندن بذر بیشتر از روش کاربرد برگی مشاهده شد. نتایج این آزمایش بیانگر آن است که اسید سالیسیلیک می‌تواند به عنوان یک روش ساده و با کاربرد روی بذرها، سرمازدگی را در مراحل اولیه رشد گیاهچه‌های خیار کاهش دهد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

دانلود مقاله هنر خاتم سازی شیراز فایل ورد (word)

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله هنر خاتم سازی شیراز فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله هنر خاتم سازی شیراز فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله هنر خاتم سازی شیراز فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله هنر خاتم سازی شیراز فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: نخستین همایش فناوریهای بومی ایران

تعداد صفحات: 8

چکیده:

در این مقاله شیوه تهیه خاتم شیراز تشریح می شود و با تاریخچه ، مواد اولیه ، ابزار و روش ساخت، انواع نقش ها، خصوصیات خاتم مرغوب وکاربردی ترین واژه های مورد استفاده در هنر خاتم سازی آشنا می شوید. و همچنین روند تغییر نقوش و جنس مواد اولیه خاتم و روش ساخت و انواع ابزار در هنر خاتم سازی پیگیری شده و وضعیت خاتم در گذشته و حال بررسی شده است که این موارد میتواند در جهت آموزش افراد علاقه مند به کار گرفته شود .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

دانلود مقاله سهراب سپهری فایل ورد (word)

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله سهراب سپهری فایل ورد (word) دارای 30 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله سهراب سپهری فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله سهراب سپهری فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله سهراب سپهری فایل ورد (word) :

بنام حق
به نام آنکه دوستی را آفرید.عشق را .رنگ را;..
به نام آنکه کلمه را آفرید و کلمه چه بزرگ بود در کلام او و چه کوچک شد آن زمان که می خواستم از او بگویم .
سالهاست دچارش هستم و چه سخت بود بیدلی را ساختن خانه ای در دل و این دل بینهایت چه جای کوچکی بود برای دل بیتابش .
او رفت و من نشناختمش;;.

در تمام میخکهای سر هر دیوار آواز غریبش را نشنیدم اما نشناختمش همانگونه که بغضهای گاه و بیگاه را نشناختم فقط آنقدر او را شناختم که در سایه های افتاده کلامش به دنبال جای پای خدا باشم .
اینجا هر چه هست جز با صداقت او و کلام و نقشهای او حوض بی ماهی .
شاید مزرعه ای باشد با زاغچهای بر سر آن

زاغچه ای که هیچ کس جدی نگرفتش
اینجا را هدیه می کنم به آنکس که برای سبدهای پر خوابمان سیب آورد حیف که برای خوردن آن سیب تنها بودیم چقدر هم تنها;;..

شعر
شعر یا چامه یا سروده وبیان آن یک شاخه ازهنراست که در آن از کیفیت زیبا شناختی زبان انسانی نیز در کنار درونمایه و محتوای معنایی اش بهرگیری می شود چامه سرایی پیشتر آثار گفتاری یا نوشتاری است که نوع زبانی که در آن بکار رفته از سوی خواننده یا شنونده قابل بازشناسی از نثر معمول باشد در زبان فارسی دو گونه شعر وجود دارد:
1- شعر کلاسیک یا کهن
2- شعر نو

شعر کلاسیک یا کهن
شعر کلاسیک یا کهن فارسی به صورت کنونی قدمتی بیش از هزار و صد سال دارد وزن اینگونه شعر عروضی است که بر پایه طول هجاهاست
تاریخچه شعر کهن یا کلاسیک

نخستین نمونه های بدست آمده ازشعر در ایران پیشینه شان به روزگار زرتشت پیامبر و سرودهایش به درگاهان می رسد این سرودها به گویش گاهانی از زبان اوستایی است همچنین از دوران پهلوانی (اشکانی) منظومه هایی مانند یادگار زربران و درخت آسوریک به زبان پهلوی اشکانی در دست است. افزون بر این نمونه هایی از شعر ترانه های خسروانی به زبان پهلوی ساسانی یافت شده است سروده ها واشعار مانوی به فارسی میانه نیز در اهل فن اهمیتی بسزا دارد. لیکن اجماع علمای فن براین است که وزن هیچکدام از این اشعار عروضی نیست بنابراین این اشعار با شعر امروزی فارسی تفاوتی بنیادین دارند.

نخستین شاعر فارسی سرا در دربار یعقوب لیث صفاری پدیدار شدند اگر چه نمونه هایی از شعر به زبان فارسی دری از این دوران وجود دارد ولی بررسی آنها آشکار می سازد که در زبان سروده شد نشان شعر فارسی هنوز قوام نیافته بود چرا که اگر چه زبان فارسی دری است وزن آنان به طور مطلق عروضی نیست .
محمد سگزی و بسام کورد از نامهای چند تن از سرایندگان دربار یعقوب است.

مرحله بعدی شکل گیری وتکامل شعر فارسی در ماورالنهر وخراسان اتفاق افتاد علت آن بیش از هر چیز پیشتیبانی فرمانروایان ایرانی نژاد ساسانی از زبان فارسی بود در این روزگار شاعران بزرگی چون رودکی سمرقندی – شهید بلخی و دقیق طوسی پدیدار شدند

فردوسی حماسه سرای ایران نیز اواخر این دوره را درک کرده بود .
خوشبختانه با روی کار آمدن غزنویان ترک نژاد از رونق شعر فارسی کاسته نشد و ایشان بویژه محمود غزنوی از پشتیبانان جدی سخنوران بودند در این دوره سرایندگان بزرگی چون فرخی سیستانی وعنصری بلخی هستیم از روزگار غزنوی به بعد بویژه از آغاز پادشاهی سلجوقیان اندک اندک جنبش سرایش شعر به زبان فارسی دری به نواحی مرکزی ایران وحتی نواحی غربی چون آذربایجان کشیده شد وشعر وزبان آن تحت تاثیر گویش فخر اسعد گرگانی واسدی طوسی ظهور نمود .

در سده ششم هجری شاهد پیدایش سرایندگان بزرگی چون عطار نیشابوری – نظامی گنجوی – خاقانی روانی – جمال الدین عبدالرزاق اصفهانی ابیوردی – ظهیر فارابی و دهها شاعر بزرگ دیگر هستیم .

سده هفتم هجری اوج چامه فارسی حساب می شود و در آن دو شاعر بزرگ سعدی شیرازی و مولانا جلال الدین بلخی رومی آسمان شعر فارسی را روشن کردند.

پس ازاین دو بزرگوار شعر فارسی در سراشیب وفرود افتاد واگر چه در سده هشتم هجری با ظهور شعرایی چون عبید زاکانی و حافظ شیرازی (که از ستارگان قدر اول شعر فارسی به شمار می آیند ) اعتلا یافت ولی دیگر کمتر از گویندگان بزرگ نشانی می بینیم .

انواع شعر
1- مثنوی
2- قصیده
3- غزل

4- مسمط
5- مستزاد
6- ترجیح ند
7- ترکیب بند
8- قطعه
9- رباعی
10-دو بیتی

شعر نو
شعر نو سبکی از شعر است که ممکن است موزون باشد یا نباشد و وزن آن عروضی کامل یا ناقص باشد همچنین می تواند قافیه دار یا بدون قافیه باشد معمولا شعر نو در زبان فارسی به دو گونه تقسیم می شود :
1- شعر نیمایی
2- شعر سپید

شاعران معاصر شعر نو
1- علی اسفندیاری (نیما یوشیج )
2- احمدشاملو ( الف – بامداد)

3- سهراب سپهری
4- مهدی اخوان ثالث ( م – امید )
5- فروغ فرخزاد
6- رهی معیری

7- مصطفی رحماندوست
8- هوشنگ ابتهاج ( ه – ا – سایه )
9- ایرج میرزا
10- شهریار قنبری
11- فریدون مشیری

12- محد حسین شهریار
13- پروین اعتصامی
14- محمدتقی بهار
15- م . آزاد

16- اردلان سرافراز
17- هیوا مسیح
18- حسین پناهی
19- منوچهر آتشی
20- مهدی سهیلی
21- ایرج جنتی عطایی

22- یغما گلرویی
23- مریم حیدر زاده
ودیگر عزیزان ;;;;

درباره سهراب

سهراب سپهری نقاش وشاعر 15 مهرماه سال 1370 در کاشان متولد شد خود سهراب می گوید :
;.مادرم میداند که من در روز 14 مهر به دنیا آمدم درست سر ساعت 12 مادرم صدای اذان را می شنیده است ;;.
پدر سهراب اسدالله سپهری کارند اداره پست وتلگراف کاشان اهل ذوق وهنر
وقتی سهراب خردسال بود پدر به بیماری فلج مبتلا شد .
;;کوچک بودم که پدرم بیمار شد و تا پایان زندگی بیمار ماند پدرم تلگرافچی بود و در طراحی دست داشت خوش خط بود و تار می نواخت او مرا به نقاشی عادت داد;;..

در گذشت پدر در سال 1341
مادر سهراب ماه جبین اهل شعر وادب که در سال 1373 درگذشت
تنها برادر سهراب منوچهر که در سال 1369 درگذشت
خواهران سهراب : همایوندخت – پریدخت وپروانه
محل تولد سهراب باغ بزرگی در دروازه عطلا بود.

سهراب از محل تولدش چنین می گوید:
;;.خانه های بزرگی بود باغ بود همه جور درخت داشت برای یاد
گرفتن وسعت خوبی بود خانه ما همسایه صحرا بود تمام رویاهایم به
صحرا راه داشت ;;

سال 1312 ورود به دبستان خیام (مدرس ) کاشان
;;مدرسه خوابهای مرا قیچی کرده بود نماز مرا شکسته بود مدرسه عروسک مرا رنجانده بود روز ورودم یادم نخواهد رفت مرا از میان بازیهایم ربودند وبه کابوس مدرسه بردند خودم را تنها دیدم وغریب ;;

از آن پس هر بار دلهره بود که به جای من راهی مدرسه می شد .
;;در دبستان ما را برای نماز به مسجد می بردند روزی در مسجد بسته بود بقال سر گذر گفت : نماز را بروی بام مسجد بخوانید تا چند متر به خدا نزدیکتر باشید ;;.

;..مذهب شوخی سنگینی بود که محیط با من کرد و من سالها مذهبی ماندم بی آنکه خطایی داشته باشم ;.
سهراب از معلم کلاس اولش چنین می گوید :

;..آدمی بی رویا بود پیدا بود که زنجره را نمی فهمد در پیش او خیالات من چروک می خورد;;
خرداد سال 1319 پایان دوره شش ساله ابتدایی
;..دبستان را تمام کردم تابستان را در کارخانه ریسندگی کاشان کار گرفتم یکی دوماه کارگر کارخانه شدم نمیدام تابستان چه سالی ملخها به شهرها هجوم آوردند زیانها رساند من مامور مبارزه با ملخها در یکی از آبادیها شدم راستش برای کشتن یک ملخ هم نقشه نکشیدم اگر محصول را
می خوردند پیدا بود که گرسنه اند وقتی میان مزارع راه می رفتم سعی می کردم روی ملخها پا نگذارم ;;
مهرماه همان سال آغاز تحصیل در دوره متوسطه در دبیرستان پهلوی کاشان

;;در دبیرستان نقاشی کار جدی تری شد زنگ نقاشی نقطه روشنی در تاریکی هفته بود ;;
از دوستان این دوره : محمود فیلسوفی واحمد بدیعی

سال 1320 سهراب وخانواده به خانه ای در محله سرپله کاشان نقل مکان کردند.
سال1322 پس از پایان دوره اول متوسطه به تهران آمد و دردانشسرای مقدماتی شبانه روزی تهران ثبت نام کرد.
;;در چنین شهری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(کاشان)ما به آگاهی نمی رسیدیم اهل سنجش نمیشدیم در حساسیت خود شناور بودیم دل میافتیم وشیفته می شدیم و آنچه می اندوختیم پیروزی تجربه بود. آمدم تهران وبه شهر بزرگی آمده بودم اما امکان رشد چندانی نبود ;;.

سال 1324 دوره دو ساله دانشسرای مقدماتی به پایان رسید وسهراب به کاشان بازگشت .
;;دوران دگرگونی آغاز می شد سال 1945 بود فراغت در کف بود فرصت تامل بدست آمده بود زمینه برای تکانهای دلپذیر فراهم می شد;.
آذر ماه سال 1325 به پیشنهاد مشفق کاشانی (عباس کی منش متولد سال 1304)در اداره فرهنگ کاشان استخدام شد.
;;شعرهای مشفق را خوانده بودم ولی خودش را ندیده بودم مشفق دست مرا گرفت و براه نوشتن کشید و الفبای شاعری را او به من آموخت ;;
سال 1326 و در سن نوزده سالگی منظومه عاشقانه ولطیف از سهراب با نام ” در کنار چمن یا آرامگاه عشق ” را در 26 صفحه منتشر شد .
;.دل به کف عشق هر آنکس سپرد جان به درازا وادی محنت نبرد

زندگی افسانه محنت قراست زندگی یک بی سروته ماجراست
غیر غم واندوه و رنج نیست دراین کهنه سرایی سبخ;.

مشفق کاشانی مقدمه کوتاهی در این کتاب نوشته است
سهراب بعدها هیچگاه از این سرودها یاد نمی کرد
سال 1327 هنگامی که سهراب در تپه های اطراف قصر مشغول نقاشی بود با منصور شیبانی که در آن سالها دانشجوی نقاشی دانشکده هنرهای زیبا بود آشنا شد این برخورد سهراب را دگرگون کرد.

;.آنروز چیزها گفت از هنر حرفها زد ونگوگ را نشان داد من درگیجی دلپذیری بودم هرچه می شنیدم تازه بود و هرچه می دیدم غرابت داشت .
شب که به خانه برمیگشتیم من آدمی دیگر بودم طعم یک استحاله را تا انتهای خواب در دهان داشتم ;;
شهریور ماه همان سال استعفا از اداره فرهنگ کاشان

مهرماه به همراه خانواده جهت تحصیل دردانشکده هنرهای زیبا در رشته نقاشی به تهران می آید .
در خلال این سالها سهراب بارها به دیدار نیما یوشیج رفت .
در سال 1330 مجموعه شعر ” مرگ رنگ ” منتشر گردید برخی از اشعار موجود در این مجموعه بعدها باتغییراتی در ” هشت کتاب ” تجدید چاپ شد .
بخشهای حذف شده از مرگ رنگ :

;..جهان آسوده خوابیده است
فروبسته است وحشت دربه روی هرتکان هر بانگ
چنان که من روی خویش ;;

سال 1332 پایان دوره نقاشی دانشکده هنرهای زیبا دریافت مدرک لیسانس و دریافت مدال درجه اول فرهنگ از شاه
;..در کاخ مرمرشاه از او پرسید : به نظر شما نقاشیهای این اتاق خوب است
سهراب جواب داد: خیر قربان
وشاه زیر لب گفت : خودم حدس میزدم ;;

اواخر سال 1332 دومین مجموعه شعرسهراب باعنوان” زندگی خوابها “
با طراحی جلد خود او و با کاغذی ارزان قیمت در 63 صفحه منتشر شد.
تا سال 1336 چندین شعر سهراب وترجمه های از اشعار شاعران خارجی در نشریات آن زمان به چاپ رسید .
در مردادماه 1336 از راه زمینی به پاریس ولندن جهت نام نویسی در مدرسه هنرهای زیبای پاریس در رشته لیتوگرافی سفر می کند.
فروردین سال 1337 شرکت در نخستین بینال تهران

خردادماه همان سال شرکت در بینال ونیز وپس از دو ماه اقامت در ایتالبا به ایران باز می گردد.
در سال 1339 ضمن شرکت در دومین بینال تهران موفق به دریافت جایزه اول هنرهای زیبا گردید.
در همین سال شخصی علاقمند به نقاشیهای سهراب همه تابلوهایش را یکجا خرید تا مقدمات سفر به ژاپن فراهم شود.
مرداد این سال سهراب به توکیو سفر می کند و در آنجا فنون حکاکی روی چوب را می آموزد .
سهراب در یادداشتهای سفر به ژاپن می نویسد:
;..از پدرم نامه ای داشتم در آن اشاره ای به حال خودش ودیگر پیوندان وآنگاه سخن از زیبایی خانه نو وایوان پهن آن و روزهای روشن وآفتابی تهران و سرانجام آرزوی پیشرفت من در هنر

واندوهی چه گران روکرد: نکند چشم وچراغ خانواده خود شده باشم ;..
در آخرین روزهای سال1339 به دهلی سفر می کند .
پس از اقامتی دو هفته ای به تهران باز می گردد.

در اواخر این سال سهراب وخانواده اش به خانه ای درمحله گیشا خیابان 24 نقل مکان می کند .
تیرماه سال 1341 فوت پدر سهراب

;..وقتی که پدرم مرد نوشتم : پاسبانها همه شاعر بودند.
حضور فاجعه آنی دنیا را تلطیف کرده بود فاجعه آن طرف سکه بود وگر نه من می دانستم و می دانم که پاسبانها شاعر نیستند در تاریکی آنقدر مانده ام که از روشنایی حرف بزنم ;..

تا سال 1343 تعدادی از آثار نقاشی سهراب در کشورهای ایران – فرانسه – سوئیس – فلسطین وبرزیل به نمایش درآمد .
فروردین سال 1343 سفر به هند ودیدار از دهلی وکشمیر و در راه بازگشت در پاکستان و بازدید از لاهور و پیشاور و در افغانستان بازدید از کابل
در آبانماه این سال پس از بازگشت به ایران طراحی یک صحنه به کارگردانی خانم خجسته کیا را انجام داد.
منظومه ” صدای پای آب ” در تابستان همین سال در روستای چنار آفریده می شود .

تا سال 1348 ضمن سفر به کشورهای آلمان – انگلستان – فرانسه – هلند ایتالیا و اتریش آثار نقاشی او در نمایشگاههای متعددی به نمایش در آمد.
سال 1349 سفر به آمریکا واقامت در لانگ ایلند و پس از هفت ماه اقامت در نیویورک به ایران باز می گردد.
سال 1351 برگزاری نمایشگاههای متعدد در پاریس وایران

تا سال 1357 چندین نمایشگاه از آثار سهراب در سوئیس – مصر ویونان برگزار گردید.
سال 1358 آغاز ناراحتی جسمی و آشکار شدن علائم سرطان خون
دیماه همان سال جهت درمان به انگلستان سفر می کند واسفند ماه به ایران باز می گردد.

سال 1359;..اول اردیبهشت ;..ساعت 6 بعداز ظهر بیمارستان پارس تهران ;;
فردای آن روز با همراهی چندتن از اقوام و دوستش محمود فیلسوفی صحن امامزاده سلطان علی روستای مشهد اردهال واقع در اطراف کاشان میزبان ابدی سهراب گردید.

آرامگاهش در ابتدا با قطعه آجر فیروزه ای رنگ مشخص بود وسپس سنگ نوشته ای از هنرمند معاصر رضا مانی با قطعه ای از شعر سهراب جایگزین شد.
;..به سراغ من اگر بیایید
نرم وآهسته بیایید
مبادا که ترک بردارد
چینی نازک تنهایی من ;..
;..کاشان تنها جایی است که به من آرامش میدهد ومیدانم که سرانجام میدانم که در آنجا ماندگار خواهم شد;;

روز شمار سهراب

15 مهر 1307 تولد در کاشان
خرداد 1319 به پایان رساندن دوره شش ساله ابتدایی در مدرسه خیام کاشان
خرداد 1322 به پایان رساندن دوره اول دبیرستان در دبیرستان پهلوی سابق کاشان
خرداد 1324 به پایان رساندن دوره دو ساله دانشسرای مقدماتی پسران تهران
آذر 1325 استخدام در اداره فرهنگ کاشان

شهریور 1327 استعفا از اداره فرهنگ کاشان
– شرکت در امتحانات ششم ادبی وگرفتن دیپلم کامل متوسطه
مهر – آغاز تحصیل در دانشکده هنرهای زیبا ی دانشگاه تهران
– استخدام در شرکت نفت
1328 استعفا از شرکت نفت

1330 انتشار اولین مجموعه اشعار باعنوان ” مرگ رنگ “
خرداد 1332 به پایان رساندن دوره نقاشی دانشکده هنرهای زیبا و دریافت لیسانس احراز رتبه اول و دریافت نشان درجه اول علمی
– آغاز به کار به عنوان طراح در سازمان بهداشت
– شرکت در چند نمایشگاه نقاشی

– انتشار دومین مجموعه اشعار باعنوان ” زندگی خوابها”
آذر 1333 آغاز کار در اداره کل هنرهای زیبا در قسمت موزهها وتدریس در هنرستانهای هنرهای زیبا
مهر 1334 ترجمه اشعار ژاپنی در مجله سخن

مرداد 1336 سفر به اروپا از راه زمینی تا پاریس و لندن و نام نویسی در مدرسه هنرهای زیبای پاریس در رشته لیتوگرافی
فروردین 1337 شرکت در اولین بینال تهران
– سفر دو ماهه از پاریس به رم

خرداد – شرکت در بینال ونیز
– آغاز به کار در اداره کل اطلاعات کشاورزی با سمت سرپرستی سازمان سمعی وبصری
فروردین 1339 شرکت در دومین بینال تهران ودریافت جایزه اول هنرهای زیبا
مرداد – سفر به توکیو برای آموختن فنون حکاکی روی چوب بازدید از شهرها ومراکز هنری ژاپن
1340 توقف در هند درراه بازگشت به ایران وتماشای اگره وتاج محل
اردیبهشت – برگزاری نمایشگاه انفرادی در تالار عباسی تهران

– انتشار مجموعه جدیدی از اشعار خود با عنوان ” آوار آفتاب”
تیر 1341 فوت پدر سهراب
تیر 1342 برگزاری نمایشگاه انفرادی دراستودیو فیلم گلستان دروس تهران
– شرکت در بینال سان پائولو برزیل
– شرکت در نمایشگاه گروهی هنرمعاصر ایران در موزه بندر لوهاور فرانسه
– شرکت در نمایشگاه گروهی گالری نیالا تهران
– برگزاری یک نمایشگاه انفرادی در گالری صبا تهران
1343 سفر به هند تماشای بمبئی بنارس دهلی اگره غارهای اجانتا کشمیر سفربه پاکستان تماشای لاهور وپیشاور سفر به افغانستان اقامت در کابل و بازگشت به تهران
1344 شرکت در نمایشگاه گروهی بورگز تهران
– برگزاری یک نمایشگاه انفرادی در بورگز تهران
آبان – انتشار شعر بلند ” صدای پای آب ” در فصلنامه آرش

– سفر به اروپا (مونیخ ولندن) و بازگشت به ایران
1345 سفر به اروپا( فرانسه اسپانیا هلند اتریش ایتالیا ) وبازگشت به ایران

بهمن 1346 انتشار مجموعه اشعار ” حجم سبز “
– برگزاری شب شعر سپهری در گالری روزن
1347 شرکت در نمایشگاه گروهی در نمایشگاه مس تهران
– شرکت در نمایشگاه رویان فرانسه
خرداد – شرکت در نمایشگاه هنر معاصر ایران در باغ انسیتو گوته تهران
شهریور- شرکت در نمایشگاه دانشگاه شیراز

1348 شرکت در فستیوال بین المللی نقاشی در فرانسه و اخذ امتیاز مخصوص
1349 سفر به آمریکا واقامت در لانگ ایلند شرکت در نمایشگاه گروهی در شهر بریج همیتن
1350 برگزاری دریک نمایشگاه انفرادی در نیویورک

1351 برگزاری نمایشگاه انفرادی در گالری سیروس پاریس وانتقال نمایشگاه از پاریس به گالری سیحون تهران
1352 سفر به پاریس واقامت در کوی بین المللی هنرها
دی 1353 سفر به یونان ومصر وبازگشت به تهران
1354 برگزاری نمایشگاه انفرادی در گالری سیحون تهران

خرداد 1355 شرکت در نمایشگاه هنر معاصر ایران در بال سوئیس
خرداد 1356 انتشار هشت کتاب شامل مجموعه اشعار نشر شده سپهری به اضافه مجموعه “ما هیچ مانگاه ” توسط کتابخانه طهوری تهران
1357 برگزاری نمایشگاه انفرادی در گالری سیحون تهران
خرداد 1358 تجدید چاپ هشت کتاب
دی 1358 مسافرت به انگلستان برای درمان سرطان خون

اسفند 1358 بازگشت به ایران
اول اردیبهشت 1359
فوت در بیمارستان پارس تهران – دفن روز بعد در صحن امامزاده سلطان علی در قریه روستای اردهال کاشان

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

دانلود مقاله معماری هخامنشی فایل ورد (word)

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله معماری هخامنشی فایل ورد (word) دارای 67 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله معماری هخامنشی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود مقاله معماری هخامنشی فایل ورد (word)

مقدمه

ویژکی های معماری هخامنشی

آرایه

پاسارگاد

آرامگاه کوروش;

کاخ بار

تالار ورودی ( کاخ دروازه )

کاخ نشیمن

زندان سلیمان

ارگ ( تل تخت = تخت سلیمان )

سکوهای سنگی ( نیایشگاه و قربانگاه )

آب نماها

تخت جمشید

کاخ تچر

کاخ هدیش;

مجموعه بنای خانوادگی

کاخ های (( ج )) (( د )) (( ه ))

کاخ سه دروازه

خزانه

کاخ صد ستون

خیابان سپاه

دروازه ی نیمه تمام

ساختمان بایگانی

جایگاه سربازان و استحکامات;

کاخ U

آرامگاه های اردشیر دوم و سوم

نقش رستم

کعبه ی زرتشت;

کاخ شوش;

باغ ایرانی

معرفی محوطه تاریخی نقش رستم

آثار ایلامیان

آثار هخامنشی

آرامگاه های هخامنشی

کعبه زرتشت;

آثار ساسانی نقش رستم

نخستین نقش;

دومین نقش;

سومین نقش;

چهارمین نقش;

پنجمین نقش;

ششمین نقش;

هفتمین نقش;

هشتمین نقش;

استودان ها ( محل نگهداری استخوان های بزرگان )

محوطه تاریخی نقش رجب;

منابع : 64

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود مقاله معماری هخامنشی فایل ورد (word)

معماری ایران ( آ.پوپ-ترجمه غلام حسین صدری افشار)

سبک شناسی معماری ایران(کریم پیرنیا)

تخت جمشید(انتشارات میراث فرهنگی)

مقدمه

   یکی از ویژگیهای ایرانیان کهن و هنرمندان آنها باور به تقلید درست بوده که آن را بهتر از نوآوری بد میدانستند. تقلید یا برداشتی که منطق داشته باشد و با شرایط زندگی سازگار باشد. آریایی ها چون مردمی کشاورز بودند ودر سرزمینی آباد و خرم زیسته بودند خویی آشتی جو و سازگار داشتند

به گمان فراوان آریایی ها هنگام کوچ و گذر از کنار دریاچه ارومیه در برخورد با معماری ارارتویی از آنالگو گرفته و آنرا ” برساو ” کرده اند. مردم ایران از هزاران سال پیش از چنین شیوه معماری پیروی می کرده اند چنانکه مردم ابیانه و افوشته ( در نطنز ) هم که نامی از ارارتو نشنیده اند چنین کرده اند

نمونه های این الگو برداری هم در معماری وهم در نیارش شیوه هخامنشی یافت   می شود که دو نمونه از آنها ” تالار ستوندار” و ” کلاوه ” ها بوده است

نیایشگاه ارارتویان دارای تالاری با آسمانه تخت چوبی بود و چون دهانه آن بزرگ بود ستون های چوبی هم در میان تالار زده می شد. همین روش را آریایی ها در شوش پی گرفتند. البته آنها ستون ها را از سنگ و دیوارهای گرداگرد تالار را از خشت    می ساختند که ستبرای ( قطر ) برخی دیوارها تا پنج گزمی رسید. با بکار بردن خشت و پوشش دو پوسته تلاش می کردند جلوی ورود گرما به درون را بگیرند. بدین گونه ازمعماری ارارتویی الگوبرداری می شد درحالیکه ساختمایه ای که سازگار با آب و هوای سرد قفقاز بود در شوش دگرگون شده بود

ساخت تالار ستوندار با پوشش دو پوسته تیر پوش پس از اسلام نیز دنبال شد. نمونه هایی از آن در مسجد جامع آبیانه مسجد گزاوشت و مسجد میدان در بناب یافت می شود

کلاوه های ارارتویی به گونه ای دیگر در معماری هخامنشی ساخته شد. نمونه این الگو برداری ساختمان کعبه زرتشت در نقش رستم است که ساختمانی چهار گوشه سنگی که درگاه آن بلندتر از کف زمین است

ویژکی های معماری هخامنشی

نیارش

در معماری هخامنشی آسمانه تخت با تیر و ستون اجزا اصلی ساختمان بوده است. از چوب بسادگی می شد برای پوشش دهانه هایی از 25 تا 35 گز بهره گیری کرد. ولی در معماری تخت جمشید دهانه میان دو ستون را تا حدود 6 گز ( 640 متر ) رسانده اند و این بزرگترین دهانه چوب پوش در جهان آنروز بود. چنین چوبی در خور این دهانه در ایران یافت نمی شد از این رو آنها چوبهای درخت کنار را از جبل عامل لبنان از راه شوش به تخت جمشید رسانده اند و آنرا به کابرده اند. نیز هخامنشیان اتاق هایی می ساختند که دو ستون در میان آن بوده و دو تیر چوبی را بر روی هم با کنف می بستند و روی ستونها می گذاشتند. بدین گونه به توانایی باربری تیر می افزودند. در تخت جمشید تالار هدیش خشایار شا را با بیست ستون ساخته اند که فاصله زیر سری آنها نزدیک به سه گز و دهانه میان دو ستون چهار گز می باشد

درمعماری هخامنشی نو آوری های شگفتی در ساخت آسمانه تخت بکار برده می شد. برای نمونه در تیر ریزی آسمانه برای اینکه تیرچه ها در دو دهانه کنار هم سنگینی باررا برروی یک تیرباربر نگذارند راستای چیدن آنها را تغییر می دادند. بدین گونه سر هر تیرچه بالشتکی به پهنای یک تیر باربر پیدا می کرد و این برای گسترش بار تیرچه بهتر بود

بنیاد شیوه معماری پازسی از همان ساختمانهای ساده که در سرزمینهای غرب و شمال غرب ایران و دیگر جاها بوده برگرفته شده است. اما پدیده تازه ایی که با گسترش فرمانروایی پارسها روی می دهد همکاری هنرمندان مختلف از سرزمینهای گوناگون در کار ساختمان سازی است. روشن است که کشوری به بزرگی ایران دوره هخامنشی با ملت های گوناگون مختلفی که زیر سلطه داشته این کار را می بایست انجام دهد. داریوش اول یکی از پادشاهان این دودمان در کتیبه ای بازمانده در شوش این نکته را چنین می آورد

” این کاخ را من در شوش ساخته ام آرایه های آن از راههای دور آورده شد. زمین آن تا جایی کنده شد که به سنگ رسید. هنگامی کندن زمین که گودی آن در برخی جاها چهل ارش و در جاهای دیگر بیست ارش بود به پایان رسید پی ریزی شد و کاخ روی آن ساخته شد. آجرها به دست بابلی ها قالب گیری و در آفتاب خشک شد تیر های چوب چوب درخت سدر از کوهی به نام لبنان آورده شد و مردم آشور آنها را به بابل آوردند و از بابل یونانیها و کاریه ( کرخه ) آنها را به شوش آوردند. چوبهای در وپنجره ها از قندهار یا کرمان آورده شده اند. زر از سارد و باکتریا    ( بلخ ) وارد و در اینجا ساخته شد. سنگ نفیس لاجورد و عقیق از سغدیان وارد و اینجا ساخته شد. نقره و چوب آبنوس از مصر وارد شد. زینت دیوارها از یونان عاج از حبشه و آراکونیا وارد و اینجا ساخته شد. ستونهای چوبی از دهکده ای بنام آبی رادو در ایلام وارد واینجاساخته شدند.سنگ تراشان یونانی ها وساردی ها بودند. زرگرهایی که طلاها را ساخته اند مادی ها و مصری ها بودند. مردانی که آجرها راساختند بابلی ها بودند و آنهایی که دیوارها را آراستند مادی ها و مصریان بودند. “

آنچه مهم است گردهم آمدن هنرمندان مختلف وپدیدآوردن شیوه ای متناسب و ایرانی است که درآن عناصرگوناگون بصورت منطقی در کنار هم قرار می گیرند و این هنر است. البته این کار تنها در تخت جمشید انجام نشده است در شوش نیز به همین گونه همچون ساختمان های تپه نوشیجان ساختمانی را ساخته اند گرچه بدلیل گرمای زیاد محل آن را با طبیعت اطراف وفق داده اند

با وجودی که اوزیر ( ساختار ) ساختمانهای این روزگار از سنگ بوده است اما از دیوار خشتی نیز برای پنام ( عایق ) بهره گیری شده تاجایی که درشوش دیوارخشتی به ستبرای پنج گز(533متر) و تنها به صورت اسپر ساخته شده است. در تخت جمشید و پاسارگاد نیز از همین پنامها بهره گیری شده است. همین روش در ساخت تیر پوشهای تخت جمشید و دیگر بناها نیز انجام شده است. درست است که الگو از دیگر جاها گرفته شده است اما دهانه ها را تا ده متر پهنا ( از محور تا محور ستونها ) رسانده اند و این شیوه ی ساخت برای اولین بار در معماری جهان آن روز رخ  می دهد

آرایه

در شیوه هخامنشی آرایه هایی به کار رفته که هر کدام منطق خاصی داشته است. آرایه سرستون در معماری ایران ریشه کهنی دارد. در دخمه های مادی سرستون هایی بر دیواره کنده شده که همانند سرستون های ایونی یونانی  هستند. شاید بتوان منطق دست یافتن به این ریخت ها را چنین پنداشت که چون برای سوار کردن و نگهداشتن دو تیر در کنار هم بر بالا و دو سوی یک ستون آنها را با ریسمانی بنام کبال به هم می بسته اند و سپس تخته ای روی آنها برای بالشتک   می گذاشتند این چفت و بست و پیچش ریسمان سرتیرها کم کم دگر گون شده و همانندی چون سرستون ایونی پیدا کرده است. درتخت جمشید این آرایه در چند جا یافت می شود

همچنین در سرستونهای کله گاوی در گودی پشت آنها سر تیرها جای می گرفته اند و از رانش آنها نیز جلوگیری می شده است. پس هر کدام از این آرایه ها در عین اینکه یک آذین بشمار میرفتند دارای منطق نیارشی هم بوده اند. هخامنشیان همواره این گفته ارزشمند را پاس می داشتند که ” آزموده را نباید دوباره آزمود “

همانگونه که می دانیم هنر پیکره ( مجسمه پپپپ) سازی در ایران چون هم دین های پیش از اسلام در ایران هم دین اسلام بت پرستی را نمی پذیرفتند چندان رواج نداشته است

در ایران کهن جایگاهی بوده بنام ” ازدیس تچار ” که چون در آن بت می پرستیدند جایگاهی بی ارج و ناشایست شمرده می شده است. گفته شده یکی از افتخارات خشایارشا پس از بازگشت از جنگ ویران ساختن بتکده ها بوده است. ( ازدیس تچار واژه ای است در بر گیرنده ” از + دیس + تچار ” برابر بیرون کشیدن + ریخت وشکل + جایگاه ” و روی هم برابر ” بتکده ” است )

حال به بررسی چند بنای دوره هخامنشی می پردازیم

پاسارگاد

پاسارگاد پایتخت فرمان روایی کوروش بود. در این که این شهر چه زمانی ساخته شده است دیدگاه های گوناگونی ارائه شده اما گمان می رود پیش از کوروش نیز جایگاه اصلی پادشاهان انشان بوده باشد. در روزگار کوروش این شهر بزرگ تر شده و بنا های تازه ای در آن ساخته شد که شایسته ی پادشاهی کوروش بزرگ باشد که پس از شکست امپراتور ماد تبدیل به یک قدرت جهانی شده بود. البته برخی بر آنند که پاسارگاد پس از پیروزی کوروش بر ارشته ویگه و به یادگار آن پیروزی ساخته شده است. زیرا جنگ نهایی میان آنان در نزدیکی این شهر روی داده است

درباره ی نام پاسارگاد نیز مطالب گوناگونی گفته شده است. برخی آنان را  پارس گده  (parsa.gada) یا پارس گرد (parsa – gird) به معنی نشیمن گاه و یا لشکرگاه هخامنشیان می دانند

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

دانلود تحقیق اتحاد ملی انسجام اسلامی فایل ورد (word)

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق اتحاد ملی انسجام اسلامی فایل ورد (word) دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق اتحاد ملی انسجام اسلامی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق اتحاد ملی انسجام اسلامی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق اتحاد ملی انسجام اسلامی فایل ورد (word) :

مدت زیادی از آغاز سالی که عنوان زیبای «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» را بر خود گرفته نمی گذرد. نام با شکوهی که در میان جهانیان بانگی رسا برداشت و اعلان نمود که:
چرا جنگ؟ چرا جدایی؟ چرا تفرقه؟ چرا تشتت؟
آیا نمی توان همدل بود؟ آیا نمی توان متحد شد؟ آیا نمی توان در صلح زندگی کرد؟
اگر چه انسان ها مختلفند لیکن انسانیت آنها ماهیتی است واحد، پس باید به سراغ نکته ای رفت که انسانیت انسان ها پذیرای آن باشد، نکته ای اصیل، پایدار و حقیقی که قابلیت و واجدیت ایجاد یک اتحاد واقعی را داشته باشد.
و آن نکته نیست مگر کلمه «توحید» و عبودیت خداوند یکتا.
خداوند تعالی خود نخستین منادی توحید بوده و هم او بندگان را به عبودیت خویش فرا خوانده است. آنجا که می فرماید:
«یا ایها الناس اعبدوا ربّکم الذی خلقکم و الذین من قبلکم لعلکم تتقون » (بقره/)
ای انسان ها پروردگار خود را پرستش کنید، همان کسی که شما و پیشینیانتان را آفرید شاید که پارسا و متقی گردید.
خداوند بندگان را به اخلاص در عبودیت خود و دوری از مظاهر شرک و کفر و بت پرستی دعوت نموده است، این دعوت نخستین بار در فطرت و سرشت آدمیان، نقش گرفته و سپس انبیاء و فرستادگان خداوند، این ندا را در میان اقوام بشری تکرار کرده اند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
?بازدید امروز: (83) ، بازدید دیروز: (82) ، کل بازدیدها: (151184)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ