سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات رایگان

دانلود مقاله در مورد پروژه کارآفرینی تولید پارچه های فیلامنت در

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله در مورد ‌‌پروژه کارآفرینی تولید پارچه های فیلامنت در فیلامنت فایل ورد (word) دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله در مورد ‌‌پروژه کارآفرینی تولید پارچه های فیلامنت در فیلامنت فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله در مورد ‌‌پروژه کارآفرینی تولید پارچه های فیلامنت در فیلامنت فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله در مورد ‌‌پروژه کارآفرینی تولید پارچه های فیلامنت در فیلامنت فایل ورد (word) :

پروژه کارآفرینی تولید پارچه های فیلامنت در فیلامنت

1- 1 مقدمه :
پارچه لایه‌ای نرمش‌پذیر است که از شبکه‌ای از نخ‌ها و یا الیاف طبیعی یا مصنوعی تشکیل شده‌است. که نوع نخ‌ها و یا الیاف و ساختار و نحوه قرار گیری انها در کنار یکدیگر ساختمان پارچه و خصوصیات فیزیکی آن را بوجود می‌آورد. پارچه را از روشهای بافت تاری-پودی، بافت حلقوی(کش‌بافی یا قلاب بافی)، روشهای بی بافت، گره زدن تولید می‌شود.
پارچه‌ها از نظر مواد بکار رفته انواع گوناگون دارند از جمله پنبه‌ای(نخی)، پشمی، ابریشمی. غیره. به بخشی از بازار که پارچه‌فروشی‌ها در آن قرار دارند بازار بزازها گفته می‌شود.

1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :
تولید پارچه های فیلامنت

محل اجرا :

1 – 3 – مشخصات متقاضیان :
نام نام خانوادگی مدرک تحصیلی تلفن

1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :
توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که تولید پارچه های فیلامنت در فیلامنت می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های تولیدی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.

1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :
این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

1 – 6 – وضعیت و میزان اشتغالزایی :
تعداد اشتغالزایی این طرح 20 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
انواع پارچه
چیت (= پارچه پنبه‌ای و نقش داری که بیشتر مزین به نقش گل‌های کوچک و بزرگ بود)
چلوار (= پارچه پنبه‌ای سفید و آهار دار و بسیار پر مصرفی که از آن پیراهن و زیرجامه و ملحفه و روبالشی تهیه می‌کردند)
کرباس (= کرباس یا کرپاس، پارچه پنبه‌ای سفید و درشت بافت که غالباً زنان و مردان روستایی از آن جامه می‌ساختند و برای کفن نیز به کار می‌رفت)
متقال (= پارچه پنبه‌ای سفید شبیه به کرباس اما از آن لطیف تر) *کتان (= پارچه‌ای که از الیاف ساقه کتان ساخته می‌شود. کتان گیاه علفی یکساله‌ای است دارای برگ‌های سبز مات و ساقه متشکل از الیاف نرم و بلند. از این الیاف نخ کتانی هم به دست می‌آورند)
مخمل (= پارچه‌ای نخی یا ابریشمی که یک روی آن صاف و روی دیگر دارای پرزهای لطیف و نزدیک به هم و به یک سو خوابیده‌است)
حریر (= پارچه ابریشمی نازک) وال، تور، فاستونی
ململ (= نوعی پارچه نخی لطیف و نازک و سفید)
ماهوت (= پارچه‌ای ضخیم تمام پشم، نرم، کمی براق، با سطح پرز دار)
کریشه (پارچه سبک نخی دارای گل‌های برجسته)
کلوکه (= پارچه نخی که بیشتر برای چادر مشکی بکار می‌رفت)
کرپدوشین (= یا کربدوشین پارچه‌ای از خانواده کرپ که از ابریشم خام بافته می‌شد)

آغبانو (= پارچه‌ای نازک و پنبه‌ای که بیشتر برای چارقد و چادر به مصرف می‌رسید)
گاواردین (= نوعی پارچه معتبر و مرغوب انگلیسی که بیشتر به مصرف کت و شلوار مردانه می‌رسد)
دبیت (= پارچه‌ای نخی که بیشتر آستر لباس و رویه لحاف می‌شد و نوع علی اکبری آن از همه مرغوب تر بود.حاج علی اکبر شخصی بود که دبیت را به کارخانه‌های دبیت بافی لندن سفارش می‌داد)
مخمل‌های کاشان
زربفت‌های یزد (= زربفت‌هایی که به دست زنان زردشتی یزد بافته می‌شد) *بورسا (= بروسا یکی از بنادر معروف ترکیه‌است که محصولات ابریشمی آن شهرت جهانی داشت)
شال‌های کشمیر (= این شال‌ها را به تقلید از شال‌های کشمیر با پشم شتر در کرمان می‌بافتند)
پارچه‌های زری دوزی شده اصفهان
قدک نخی قزوین

عبای لار.
پارچه های سنتی و دکوراسیون شرقی
از پارچه های آراسته به نقوش باتیک اندونزی تا سرمه دوزی های هندی مجموعه وسیعی از پارچه های دست بافت و یا کار دست بر روی پارچه را می توان یافت که با تکنیک های کهن بافته شده یا به روش هایی چون تکه دوزی، برودری دوزی، منجوق دوزی، چاپ دست یا باتیک آراسته شده اند. بسیاری از این تکنیک های قدیمی هنوز در گوشه و کنار دنیا به کار می روند و تا امروز به روش های ماشینی قابل تولید نبوده اند. هر یک از این پارچه های صنایع دستی یک اثر هنری اصیل هستند و استفاده از آنها یکی از ساده ترین روش ها برای بخشیدن رنگ و بوی شرقی به دکوراسیون منزل است.
شما می توانید جز کاربردهای مشخص و سنتی هر یک از این پارچه ها ، روش های ابتکاری و ایده های نوینی برای استفاده از آنها در منزل خودتان بیابید. مثلاً می توانید از ساری های رنگین هندی به عنوان پوشش پنجره استفاده کنید. هر ساری معمولاً حدود5/4 متر در 112 سانتیمتر است. با توجه به ابعاد پنجره مورد نظرتان می توانید آن را از چوپ پرده بیاویزید و از آن یک پانل پارچه ای برای پوشاندن پنجره بسازید یا این که یک یا دو ساری را به اشکال مدل دارتری به چوپ پرده پنجره

بیاویزید. سارونگ های باتیک اندونزی که به عنوان لباس سنتی مردان و زنان در اندونزی مورد استفاده قرار می گیرند نیز اغلب برای استفاده به عنوان دیوارکوب مناسب هستند. همچنین می توان از ابریشم های تایلندی به عنوان روکش صندلی های ناهارخوری سود برد و یا از شال های برودری دوزی شده لائوسی رومیزی منحصری به فردی تهیه کرد.
در اتاق نشیمن گلیم های کوچک، پشمینه های غنایی و دیگر دست بافت های سنگین و ضخیم را بر روی مبل ها و صندلی بیندازید. می شود با نصب کیمونوهای ژاپنی و یا آینه دوزی های هندی به عنوان دیوارکوب به یکی از دیوارهای اتاق نمایی شاد و رنگین ببخشید و با مجموعه ای از پارچه های رنگین و خوش نقش و نگار از سرزمین های گوناگون چند کوسن متنوع و زیبا برای روی مبل ها

بدوزید.
در اتاق خواب نیز می توانید از روتختی های ابریشمی چینی یا تایلندی استفاده کنید و از سرمه دوزی های هندی و یا پارچه های برودری دوزی شده مراکشی یک روتختی مجلل درست کنید.
به خاطر داشته باشید چنانچه به کشور دیگری سفر کردید سراغ بازار پارچه فروشان را از ساکنین محلی بگیرید و سری به آنجا بزنید. بی شک پارچه های زیبایی مطابق با سلیقه و متناسب با دکوراسیون منزلتان خواهید یافت.
پارچه قلمکار
سابقه‌ی تولید پارچه قلمکار به زمان های دور برمی گردد، هر چند که نقطه ی آغازین این هنر هم چنان ناشناخته است. لیکن این هنر در شهر اصفهان از روزگار صفویه رواج داشته و هم اکنون بارزترین نقطه‌ی تولید این صنعت (دستی) در جهان به شمار می رود. این هنر امروزه تفاوت هایی را با گذشته پیدا کرده است که این تفاوت ها در شیوه ی تولید آن می باشد. در گذشته نقش ها با قلم نقاشی بر روی پارچه‌های کتانی نقش می‌بسته، در حالی که به دلیل وقت گیری بیش از اندازه هنرمندان قالب‌های چوبی را که از چوب درخت گلابی ساخته می‌شوند و طرح هایی را چون اسلیمی ، ختایی، نقش های هندسی، نقش‌های شکارگاهی، بازی چوگان، نقش‌های تخت جمشید و ; همراه دارند به کار می‌گیرند.

پس از گزینش پارچه، نخست پارچه را در اندازه‌های گوناگون ( رومیزی ، روتختی، روبالشی، پرده ، دستمال سفره و ;) برش داده ، آنها را به خانه‌ها می‌فرستند تا توسط زنان ریشه تابی شود. سپس آنها را می شویند تا آب برود و کوچک شود، آن گاه به کارگاه می‌برند و کار هنری بر روی پارچه از این مرحله آغاز می‌گردد. رنگ نخستین مشکی است که از پوست گردو و کتیرا ساخته می- شود و رنگ زمینه را شامل می شود. رنگ دوم قرمز می‌باشد که از زاج سفید (نوعی سنگ) و روناس ( نوعی گیاه) است و آن را با کتیرا می جوشانند تا رنگ قرمز به دست‌ آید. بدین ترتیب رنگ سوم آبی که از لاجورد و شیره‌ی انگور و کتیرا، رنگ چهارم زرد از پوست انارشیرین و کتیرا ، رنگ سبز از پوست انار شیرین، لاجورد ، شیره‌ی انگور و کتیرا تهیه می‌گردد.

پس از رنگ مشکی که شامل طرح می‌شود شروع به ساخت رنگ‌های دیگر از قبیل قرمز، آبی، سبز و زرد تیره می‌کنند و رنگ‌ها با قالب‌های مورد نظر، ویژه‌ی آن رنگ ، بر روی پارچه نقش می‌بندند. پس از پایان رنگ‌آمیزی آن ها را به رود فرستاده تا مرحله‌ی صحراکاری انجام شود. در مرحله‌ی صحراکاری، نخست پارچه را در رود می‌شویند تا رنگ‌های اضافی از روی پارچه رفته و تمیز شود، سپس چون رنگ قرمز ابتدا صورتی می‌باشد پارچه‌ها را داخل پاتیل‌های بزرگی که درون آنپوست انار و روناس می‌باشد، می‌جوشانند تا رنگ صورتی تبدیل به قرمز شود. سپس پارچه‌ها را از درون پاتیل نخست به درون پاتیل دوم که مخلوط آب سرد و پوست انار می‌باشد می‌ریزند تا

زمینه‌ی کار کرم شود و زمینه شفاف شود آن گاه پارچه‌ها را در رود می‌شویند تا رنگ‌های اضافی پاک گردد و هیچ گونه ماده‌‌ی اضافی روی پارچه باقی نماند. سپس روی ماسه های کنار رود پهن می‌‌کنند تا بخشکند و آماده‌ی مصرف می شوند . برخی از نقش‌های مهم و قدیمی پارچه قلمکار عبارتند از: بُته جقه ، بُته ترمه، دالبر، درهم ریزه، بند اسلیم ، حاشیه پهلوی، گلدان ، سرامیکی ، حلقه‌ای ، سلطنتی، چهار بُته امیری ، سروی و برخی نقوش حیوانی مانند طاووس ، شیر و پرنده .

مجوز های قانونی :
تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان و تاسیسات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه فعالیت های تولیدی بخش سازمان صنایع صادر میگردد.

مراحل صدور جواز تاسیس :
1- پذیرش درخواست متقاضی صدور جواز تأسیس فعالیتهای صنعتی و تکمیل پرونده توسط مدیریت سازمان صنایع شهرستان .
2- بررسی پرونده از نظر مدارک و تطبیق با مصادیق والویتهای سرمایه گذاری در واحد صدور مجوز مدیریت سازمان صنایع .
3- تکمیل پرسشنامه جواز تاسیس ( فرم شماره یک

) توسط متقاضی .
4- ارسال پرونده منضم به فرم شماره یک به اداره مربوطه بمنظور بررسی ، اصلاح و تائید فرم پرسشنامه جواز تاسیس با استفاده از اطلاعات طرحهای موجود ، طرحهای تیپ و تجربیات کارشناسی و ارجاع پرونده به مدیریت .
5- ارجاع پرونده توسط مدیریت به واحد صدور مجوز جهت مراحل صدور جواز تأسیس .

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس
1- اشخاص حقیقی
– تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
– حداقل سن 18 سال تمام

– دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم

2- اشخاص حقوقی
– اساسنامه ( مرتبط با نوع فعالیت )
– ارائه آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی کشور

مدارک مورد نیاز:
1- ارائه درخواست کتبی به مدیریت سازمان صنایع شهرستان.
2- اصل شناسنامه وتصویر تمام صفحات آن
3- تصویر پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی
4- تصویر مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با درخواست
5- یک قطعه عکس از هریک از شرکاء
6- تکمیل فرم درخواست موافقت با ارائه طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی
7- پوشه فنردار
8- درصورت داشتن شرکت ، ارائه اساسنامه ، آگهی تاسیس و روزنامه ، مرتبط با فعالیت مورد درخواست
اصلاحیه جواز تاسیس :
1- ارسال درخواست متقاضی توسط سازمان صنایع شهرستان (متقاضی) به مدیریت و ارجاع به واحد صدور مجوز.
2- دبیرخانه در مورد تغییرات مدیریت ضمن بررسی اصلاحیه صادر و به اطلاع اداره تخصصی میرساند.
3- دبیرخانه در موردی که نیاز به کارشناسی تخصصی دارد درخواست را به اداره تخصصی جهت بررسی و اعلام نظر ارجاع می دهد.
4- اداره تخصصی پس از بررسی وتائید به دبیرخانه صدور مجوز ارجاع میدهد.
5- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید مدیر اقدام به صدور اصلاحیه جواز تاسیس نموده و رونوشت آنرا به بخشهای ذیربط ارسال می نماید.

تعریف:

پروانه بهره برداری مجوزی است که پس از اتمام عملیات ساختمان و تاسیسات جهت فعالیت بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش سازمان صنایع صادر می گردد.

صدور پروانه بهره برداری :
1- تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری توسط متقاضی و تائید و ارسال آن توسط سازمان صنایع شهرستان به مدیریت.
2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.
3- تائید رئیس اداره تخصصی و ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز.
4- اخذ استعلام از ادارات ذیربط.
5- تهیه پیش نویس پروانه بهره برداری و تائید مدیریت.
6- صدور پروانه بهره برداری و ارسال رونوشت به بخشهای ذیربط.

مراحل صدور توسعه طرح :

1- تکمیل فرم درخواست توسعه طرح توسط شهرستان (متقاضی) و ارسال به مدیریت.
2- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت بررسی و اظهار نظر و بازدید کارشناسان (کارشناس تخصصی ) با هماهنگی روسای ادارات تخصصی.
3- دبیرخانه صدور مجوز پس از تائید ادارات تخصصی در کمسیون بررسی طرحها مطرح می نماید و در صورت عدم تایید کمسیون به شهرستان و متقاضی اعلام مینماید و در صورت تایید از ادارات ذیربط استعلام می نماید.

4- ارجاع به اداره تخصصی جهت بررسی طرح توسعه.
5- ارجاع به دبیرخانه صدور مجوز جهت صدور موافقت با توسعه طرح پس از تایید مدیر.
6- ارسال رونوشت به بخشهای و ادارات تخصصی و سازمانهای ذیربط.

فصل دوم
روش انجام کار

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :
بازدید از کارخانه نساجی محل تولید پارچه های فیلامنت
بر اساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از مرکز تولید پارچه های فیلامنت در فیلامنت به بررسی سیستم ها و دستگاهها و ماشین آلات موجود در محل پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :
ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت و توسعه قرار گیرد در بخش تولید نیز که بازار رقابتی بسیار شدیدی دارد استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی و استفاده از شیوه های نوین تولیدی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت میباشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :
حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی :

حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی :

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت جذب مشتریان)
در زمینه جذب مشتراین می توان از روش های مختلف بازاریابی استفاده نمود ، تبلیغات تلویزیونی ، استفاده از بنر های و تیزر های تبلیغاتی ، استفاده از چاپ پوستر های تبلیغاتی، تبلیغات اینترنتی و ارائه روش های تبلیغاتی دیگر .

فصل سوم
امور مالی طرح

1- سرمایه گذاری ثابت طرح :
1-1- زمین محل اجرای طرح :

2-1- محوطه سازی :

3-1- ساختمان ها :

4-1- تأسیسات و تجهیزات :

5-1- ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی :

6-1- وسایل نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه :

7-1- تجهیزات اداری و کارگاهی :

 

8-1- هزینه های قبل از بهره برداری :

جدول هزینه های ثابت طرح :

2- هزینه های جاری طرح :
1-2- حقوق و دستمزد :
حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی :

حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی :

2-2- مواد اولیه و بسته بندی :

3-2- هزینه سوخت و انرژی :

4-2-استهلاک و تعمیر و نگهداری :

جدول هزینه های جاری طرح :

 

جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید :

سرمایه در گردش

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

دانلود مقاله شیوه های تبلیغی امام حسین و اهلبیت ایشان در خطبه

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله شیوه های تبلیغی امام حسین و اهلبیت ایشان در خطبه ها و احتجاجات در قیام عاشورا فایل ورد (word) دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله شیوه های تبلیغی امام حسین و اهلبیت ایشان در خطبه ها و احتجاجات در قیام عاشورا فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله شیوه های تبلیغی امام حسین و اهلبیت ایشان در خطبه ها و احتجاجات در قیام عاشورا فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله شیوه های تبلیغی امام حسین و اهلبیت ایشان در خطبه ها و احتجاجات در قیام عاشورا فایل ورد (word) :

روش استدلالی

بهرهگیری از برهان و استدلال در تبلیغ، سبب رشد جامعه و ارتقاء سطح فرهنگی مردم میشود. استفاده از این شیوه بسیار ارزنده و پسندیده است، چرا که از مهمترین وظایف مبلّغان بیان حقایق با اقامه برهان و استدلال برای اقناع مخاطبان
میباشد.ٌ از آنجا که امام حسین و اهلبیت ایشان درصدد بیداری مردم و رشد جامعه بودند، بسامد بکارگیری این روش

بیشترین است. ایشان در خطبهها و احتجاجهای خویش چهل و یک مرتبه با استدلالهای کاملاً ساده، روشن و محسوس و قابل درک برای مردم، حقایق را تبیین کردند. و در این استدلالها بر چند نکته بیشترین تأکید را داشتهاند: .1 فضایل اهلبیت

~ و وجوب حفظ حرمت ایشان و یادآوری این نکته که یکی از مصادیق اهلبیت ~ خود ایشانند. .2 حرمت خلافت بنیامیه خصوصاً یزید .3 یادآوری بیعت کوفیان .4 تأکید بر بیگناهی خود و یارانش و جایز نبودن مجازات بیگناه از نظر شرع و
عرف. منابع این استدلالها، محکمترین منابع یعنی قرآن، سنت پیامبر و روایات متعدد است.ٍ

2 تبیین و ارائه درست مطالب

اصولاً راه و رسم همه حکومتهای جبار و فاسد این است که برای ادامه خودکامگی، باید مردم را در سطح پایینی از فکر و اندیشه نگه دارند. و با انواع وسایل آنها را تحمیق کنند و در یک حال بیخبری از واقعیتها فرو برده، ارزشهای

دروغین را جانشین ارزشهای واقعی کنند. چرا که بیدارشدن ملتها و آگاهی و رشد فکری آنها بزرگترین دشمن حکومت-

های خودکامه و شیطانی است.َ بنابراین مهمترین وظیفه مبلغ، آگاه کردن مردم از واقعیتهای موجود است و این کار با تبیین و ارائه درست واقعیتها صورت میگیرد. در طول قیام عاشورا امام حسین و اهلبیت ایشان، در تمامی خطبهها و احتجاجاتشان با تبیین و ارائه درست مطالب، مردم را از واقعیتهای موجود آگاه کردند. مثلاً:ُ
سیدالشهداء با ایراد خطبه در منزل بیضه، ماهیت بنیامیه را افشا میسازند: ; بدانید که اینان، به اطاعت شیطان در

آمدهاند و اطاعت خدا را رها کردهاند. فساد را آشکار کردهاند و حدود را معطّل نهادهاند و ثروتها را به خویش اختصاص دادهاند. حرام خدا را حلال دانسته و حلال خدا را حرام شمردهاند، و من شایسته ترین فرد هستم برای این که این چیزها را تغییر دهد.ِ

آن حضرت در این خطبه، اشاره به مظالم معاویه در زمان خلافتش کردهاند: با خلافت او بر مسلمانان، ظلم و فساد سراسر ممالک اسلامی را فراگرفت، بدین سبب که تمامی کارگزاران اصلی حکومت معاویه، انسانهای طمّاع و هوسرانی بودند که به طمع رسیدن، به آمال شیطانی و اغراض مادّی، تن به اطاعت او داده بودندّ و معاویه به آنها دستور کشتار و شکنجه شیعیان را داد. به طور مثال او زیاد بن ابیه را به عنوان حاکم کوفه، مأمور سرکوبی شیعیان کرد، زیاد دائماً در پی

شیعیان بود و هر کجا آنها را مییافت به قتل میرساند.ْ همچنین معاویه، آشکارا اعمال حرام را از قبیل: پوشیدن حریر،

استعمال ظروف طلا و نقره، جمع آوری غنایم برای خود، شرب خمر و خریدن آن، حلال شمردن ربا، اختصاص دادن اموالی

.2 زورق م، 1368ه ق، مبانی تبلیغ، تهران: سروش،ص .246

.2 احتجاجات و خطبههای ایشان بر اساس اصول منطقی و گونههای استدلال، در پایاننامه تحلیل و بررسی احتجاجهای امام حسین و اصحاب (با تأکید بر مقطع تاریخی قیام حضرت از مدینه تا بازگشت اسراء و اهلبیت ~ به مدینه) بررسی شدهاند. برای اطلاعات بیشتر نک: شهسواری ع، 1391ه ش، تحلیل و بررسی احتجاجهای امام حسین و اصحاب (با تأکید بر مقطع تاریخی قیام حضرت از مدینه تا بازگشت اسراء و اهلبیت ~ به مدینه)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.

.2 واعظ موسوی م،1374ه ش، روش تبلیغ، انتشارات میقات، ص.22

.4 برای سایر موارد نک: شیری م، 1393ه ش، تحلیل موضوعات و شیوههای تبلیغی امام حسین و اهلبیت ایشان و آثار آن با تأکید بر خطبهها و احتجاجها در قیام عاشورا، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.

.4 طبری م، بیتا، التاریخ ( تاریخ الامم و الملوک)، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، مصر: دار المعارف، چ دوم.،ج5، ص .403 .6 مکارم شیرازی ن، بیتا، عاشورا ریشهها انگیزهها، رویدادها پیامدها، قم: مدرسه الامام علی بنابی الطالب، ص.164

.7 جعفریان، تاریخ سیاسی اسلام، پیشین، ج2، ص.416

2

برای جعل حدیث، ترویج سب و ناسزاگویی به علی ، اجرا نکردن حدود الهی ومقرّرات اسلام درباره اطرافیان و کسانی
که مورد علاقهاش بودند، انجام میداد.ٌ

بنیامیه با تبلیغات دروغین و فریبنده، شامیان را فریفته و آنها را با بغض امام علی و آل ایشان تربیت کرده بودند. بنابراین، آنها با ورود اسراء، غرق شادی و سرور شده و به جشن و پایکوبی پرداختند.ٍ در این هنگام، پیرمردی نزد امام سجاد
رفت و به خاطر پیروزی بنیامیه، خداوند را سپاس گفت. امام که او را فریب خورده یافتند، با استناد به قرآن به تبیین

جایگاه اهلبیت ~ پرداختند، در نتیجه پیرمرد توبه کرده و از بنیامیه بیزاری جست. 3

3 استناد به مشترکات

یکی از شیوههای تبلیغ، استناد به مشترکات است. این شیوه دلها را به هم نزدیک کرده و حالت عناد و دشمنی را از بین میبرد.ُ از آنجا که مخاطبان امام حسین و اهلبیتشان مسلمانان بودند و مشترکات فراوانی با هم داشتند ایشان بارها در
سخنانشان از این شیوه استفاده کردهاند.

1-3 قرآن

قرآن به عنوان معجزه برای اثبات پیامبری حضرت محمد نازلشد و تمام مسلمانان به آن ایمان داشته و حجیّت آن را قبول دارند، تا آنجا که حتی انکار یکی از آیات آن را سبب کفر میدانند. اباعبداالله و اهلبیت ایشان در تأیید سخنان

خود، گاهی به قرائت یک یا چند آیه به طور کامل پرداخته و گاهی قسمتی از آیه را قرائت کرده و گاهی هم به تطبیق آیه بر

خود یا مخالفان خود پرداختهاند. ایشان در طول قیام عاشورا 47 مرتبه به آیات قرآن استناد کردهاند. مثلاً:

امام حسین در منزل بیضه خطاب به حر بن یزید ریاحی و سپاهیانش، با استناد به آیهی 10 سوره احزاب بیعتشکنی کوفیان را به ضررمَنخودشاننَکَثَمیدانند:فَإِنّماو» ینکُثُ عَلی نَفسِهِ،و «سَیغنِیاللّهُ عَنکُم:ِ هر که پیمان بشکند، به ضرر
ضرر خویش میشکند. زود است که خدا، مرا از شما بینیاز گرداند.

حضرت زینب | در کوفه،ّ با قرائت یا تطبیق آیاتی از قرآن بر کوفیان، نکاتی را به آنها متذکر میشوند:

– زشتی گناه عهدشکنی، با تطبیق آیه:مَثَلُکُمإنماکَمَثَلِنَقَضَتالتی»غَزْلَهَابَعْدِمِنقُوهٍأَنکَـتَتخِذُونثًاأَیمَـنَکُمْدَخَلابَینَکُمْا«

(نحل::(92 همانامَثَل شما،مَثَل» زنی است که رشته تابیده ]به دست خویش[ را پس از محکم کردن، از هم میگسست.

سوگندهایتان را دستاویز فریب یکدیگر قرار میدهید«

– عاقبت دوستی آنها با کفار (اطاعت از بنیامیه)، با تطبیق آیه: ألا بئسقَدمَت»ماأنفُسُکُملکمسَخِطَأناللّهُعَلَیکُم وفِی

العَذابِأنتُمخالِدونَ«ْ (مائده::(80 چه بد چیزی برای خود، پیش فرستادهاید که موجب خشم خدا بر شما و عذاب همیشگی میشود.

.1 نک. مکارم شیرازی، پیشین، ص.203-202

.8 قرشی ب ش، 1429ه ق، حیاه الامام الحسین بن علی، تحقیق: قرشی، مهدی باقر، کربلا: العتبه الحسینیه المقدسه،ج3، ص.377 .1 قرشی، پیشین، ج3، ص.379

.4 قرائتی م، بیتا، قرآن و تبلیغ، تهران: مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن، ص.104

.3 طبری، پیشین، ج5، ص403؛مقرّم ع، 1394ه ق، مقتل الحسین، قم: مکتبه بصیرتی، قم، چ پنجم، ص.217

.6 ابن اعثم ا،1391ه ق، الفتوح، حیدرآباد: دائره المعارف العثمانیه ،ج 5، ص226-222؛ خوارزمی م، بیتا، مقتل الحسین، تحقیق: سماوی، محمد، قم: مکتبه المفید، ج2، ص.42-40

.7 این آیه میگوید: بنیاسرائیل به دلیل دوستی با کفار دچار خشم و عذاب خداوند میشوند. (طباطبایی م ح، 1417ه ق ، المیزان فی تفسیرالقرآن، قم: دفترانتشارات اسلامی جامعهی مدرسین حوزه علمیه قم، ج6، ص(79

3

– نتیجه تخلف از امام حسین ، با تطبیق آیه:فَابکوا»کَثیراوَاضحَکواقَلیلاً (توبه:(82فراوان: بگِریید و کم بخندید.« این
آیه در شأن منافقان به دلیلتخلّف آنها از پیامبر در جنگ تبوک نازل شد. میتوان گفت: حضرت زینب | با قرائت این آیه علاوه بر اینکه نفاق کوفیان را اعلام میکنند،تخلّف از اباعبداالله را مساوی باتخلّف از پیامبر میدانند.ٌ

2-3 حدیث

حدیث پیامبر همواره مورد احترام مسلمانان بوده و از مقبولیّت و حجیّت گسترده و عام بهرهمند بوده است. امام حسین و اهلبیتشان در تأیید حقانیت خود، گاهی به نقل حدیث پیامبر پرداخته و گاهی تنها اشاره به حدیث پیامبر

کرده و گاهی از حدیث ایشان اقتباس کردهاند. ایشان در سخنانشان 21 مرتبه از این روش استفاده کردهاند. مثلاً:ٍ
سیدالشهداء در احتجاج با مروان بن حکم با استناد به حدیث پیامبر خلافت را برای یزید حرام میدانند: ازجدّم

پیامبر خدا شنیدم که میفرمود: »خلافت، بر خاندان ابوسفیان، آن آزادشدگان و فرزندان آزادشدگان، حرام است. زمانی که معاویه را بر فراز منبر من دیدید، شکمش را بدرید.«َ

ایشان در روز عاشورا با اشاره به حدیث پیامبر ، عاقبت دنیوی دشمنانشان را بیان میفرمایند : هان! به خدا سوگند که پس از آن، جز به مقدار سوار شدن بر اسبی نخواهید زیست تا آن که آسیاب بچرخد وقلّابتان بلرزد.ُ عهدی است که پدرم، از
ازجدّم برای من نقل کرده است.ِ
هنگامی که سخنران یزید در مسجد شام بر روی منبر، به مدح و ثنای یزید و نکوهش و ذم امام علی و فرزندشان
امام حسین میپردازد، اماموَیلَکَسجاد خطاأیهَابالخاطِبُ!بهاومیفرمایند:اشتَرَیتَ» رِضَا المَخلوقِ بِسَخَطِ الخالِقِ؟

َبَوأ مَقعَدَکَ مِنَ النّارِ:ّ وای بر تو، ای سخنرانخشنودیِ! آفریده را به خشم آفریدگار خریدی. جایگاهت را در دوزخ، آماده کردی.« در این سخنان امامتَبَوأسجاد،مَقعَدَکَعبارت(ف مِنَ النّارِ) با کمی تغییر از این حدیث نبوی اقتباس شده است: عن علی قال رسول االله ک:م:َنذَبعمُتعمِّداًَلَیفَلیتَبمَقعَدَهُوأمِنَالنّار:ْ هر کس از روی عمد بر من دروغ ببندد جایگاهش را در دوزخ آماده کرده است.

3-3 شهادت بر عقاید

شرط مسلمانی اعتقاد به توحید، نبوت و معاد است. امام حسین و اهلبیتشان با توجه به اینکه بنیامیه، با تبلیغات خود سعی داشتند اهلبیت ~ را به عنوان خارجی از دین و دشمنان خلیفه رسولاالله معرفی کنند، با شهادت به توحید، نبوت و

معاد به مبارزه با این توطئه آنها پرداختند. ایشان در سخنان خود گاهی به طور مستقیم به این عقاید شهادت دادهاند و گاهی

غیر مستقیم، با حمد و ستایش پروردگار و درود بر پیامبر اعتقادات خود را بازگو کردهاند. ایشان در شش مورد در طول قیام عاشورا، از این روش استفاده کردهاند، که در ادامه مواردی ذکر میشود.َ

.1 برای سایر موارد نک: شیری م، پیشین، ص.71-70

.2 برای سایر موارد نک: شیری م، پیشین، ص73-72و.103-95 .2 ابن اعثم، پیشین، ج5 ، ص16؛ خوارزمی، پیشین، ج1، ص.184
.4 کنایه از دگرگونی سریع احوال دنیاست. (محمدی ری شهری م، 1389ه ش، دانشنامه امام حسین، قم: مؤسسه علمی فرهنگی دار الحدیث. ج13، ص(351 .4 ابن طاووس ع، بیتا، اللهوف علی قتلی الطفوف، تهران: انتشارات جهان، ص.100

.5 خوارزمی، پیشین، ج2، ص.69

.7 ابن حنبل ا، بیتا، المسند، بیروت: دار صادر، ج1، ص78؛ مسلم نیشابوری م، بیتا، المستدرک علی الصحیحین، تحقیق: مرعشلی، یوسف عبدالرحمن، بیجا، ج1، ص.8

.8 برای سایر موارد نک: شیری م، پیشین، ص.33-32

4

اباعبداالله در نامه به سران بصره، شهادت به نبوت :پیامبرفَإِنمیاللّهدهندَاصطفی مُحَمداًمِنخَلقِهِ، وَ أکرَمَهُ
هِ،بِنُبُوتِوَاختارَهُ لِرِسالَتِه:ٌ خداوند، محمّد رابر خلقش برگزید و او را به نبوّت، کرامت بخشید و برای رسالت، انتخاب کرد.

حضرت فاطمه صغری | در خطبه کوفه، شهادت به توحید و نبوت میدهند:وأشهَدُ; أن لاإلهَإلَااللّهوَحدَهُشَریکَلا
لَهُ، مُحَمداوأنعَبدُهُرَسولُهُ.ٍ

امام سجاد در ابتدای خطبه مدینه، با حمد و سپاس خداوند، عقایدشان را بازگو میکنند:الحَمدُ»للّهِرَبالعالَمینَ* الرحمنِالرحیمِمالِکِ*یومِالدّینِ« (حمد:-1بارِئِ(3الخَلائِقِأجمَعینَ.َ

4 پاسخ به شبهات

یکی از روشهایی که بنیامیه در طول قیام عاشورا و پس از آن برای عوامفریبی و اغفال مردم استفاده کردهاند. ایراد

تهمتهایی بر امام حسین و اهلبیتشان بوده تا بدین وسیله با ایجاد شک و تردید در میان مردم، حقانیت ایشان را زیر سؤال برده و خود را به عنوان صاحب حق معرفی کنند. در مقابل سیدالشهداء و اهلبیت ایشان هم، همواره متوجه این

تهمتها بوده و به رد آنها پرداختهاند.ُ

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

دانلود سوالات آزمون مجموعه علوم تربیتی 1 سال 90 فایل ورد (word)

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

دانلود سوالات آزمون مجموعه علوم تربیتی 1 سال 90 فایل ورد (word) دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف دانلود سوالات آزمون مجموعه علوم تربیتی 1 سال 90 فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی دانلود سوالات آزمون مجموعه علوم تربیتی 1 سال 90 فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود سوالات آزمون مجموعه علوم تربیتی 1 سال 90 فایل ورد (word) :

 

 

توضیحات:

دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد مجموعه علوم تربیتی1

کد: ( 1117)

سال: 1390

به همراه پاسخنامه



 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

دانلود تحقیق تئوری بازی فایل ورد (word)

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود تحقیق تئوری بازی فایل ورد (word) دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق تئوری بازی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق تئوری بازی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق تئوری بازی فایل ورد (word) :

زندگی سرشار از نزاع و رقابت است . مثالهای متعددی از جنگ ها وجود دارند، مانند : بازیهای موازی ، مبارزات سیاسی ، تبلیغات ، رقابت های تجاری شرکت ها و نظایر انها . ویژگی اصلی بسیاری از این موقعیت ها آن است که نتیجه نهایی به ترکیب استراتژیهای منتخب رقبا بستگی دارد .
تئوری بازی یک تئوری ریاضی است که با خصوصیات عمومی شرایط رقابتی بصورت رسمی و انتزاعی سرو کار دارد . این تئوری جایگزین تاکیدهای ویژه بر فرایندهای تصمیم گیری رقبا شده است .
چنانکه در بخش 6-14 بطور مختصر امده است ، تحقیق روی تئوری بازیها ادامه دارد تا ان را به انواع شرایط پیچیده رقابتی تعمیم دهند در عین حال ، تمرکز این فصل بر ساده ترین شرایط یعنی بازیهای « دو نفره مجموع – صفر » (two – person , zero – sum) است . چنانه از نامش پیداست ، این بازیها فقط دو بازیکن یا رقیب دارد ( که ممکن است مقادیر ، تیم ها ، شرکت ها و نظایر آنها باشند 9 آن را بازیهای مجموع – صفر می نامند زیرا یک بازیکن ، هر انچه را که بازیکن دیگر می بازد ، برنده می شود ، در نتیجه مجموع آنچه برنده می شود که فراست .
بخش 1-14 ، مدل اولیه بازیهای « دو نفره ، مجموع صفر » را معرفی می کند و چهار بخش بعدی ، رویکردهای متفاوت برای حل چنین بازیهایی را تشریح و ترسیم می کند . این فصل در برگیرنده انواع متفاوت شرایط رقابتی که با دیگر اقسام تئوری بازیها مربوط است ، نیز می باشد .

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

دانلود بررسی معنا و هجا در زبان شناسی فایل ورد (word)

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود بررسی معنا و هجا در زبان شناسی فایل ورد (word) دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود بررسی معنا و هجا در زبان شناسی فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود بررسی معنا و هجا در زبان شناسی فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود بررسی معنا و هجا در زبان شناسی فایل ورد (word) :

دانلود بررسی معنا و هجا در زبان شناسی فایل ورد (word)

دانلود بررسی معنا و هجا در زبان شناسی فایل ورد (word)
فهرست

مقدمه

حوزه های معنایی

ارتباط معنی با جهان بیرون

کاربرد واژگان در یک زبان

علت های تحول و دگرگونی معنی واژه

معنی داری

مقدمه ای بر هجا در زبان شناسی

انواع هجا

واژه های تک هجایی یا چند هجایی

نکات بسیار مهم

ساختمان هجا در زبان فارسی

مرز هجا

هجا و تکواژ

منابع

 

مقدمه

یکی از بخشهای دانش زبان شناسی نوین معنی شناسی است که مورد توجه خاص زبانشناسان قرار گرفته است . زیرا از یکسو می توان زبان را به شکل پدیده ای که دارای دو حوزه است در نظر گرفت . یکی حوزه لفظ و دیگری حوزه محتوا . در حوزه لفظ زبانشناسی با صورت یا شکل عناصر زبانی سر و کار دارد و در حوزه محتوا با معنا . و از سوی دیگر برداشت اهل زبان از عالم خارج و جهان بیرون به وسیله قالبهای زبانی صورت می گیرد و معنا شناسی به جهت پیوند نزدیکی که با عالم خارج دارد یکی از بخشهای مهم زبانشناسی را تشکیل می دهد.

منظور از اصلی از معنی شناسی، شناخت توانایی سخنگویان به یک زبان در فهمیدن صحبتها و پی بردن به منظورهای یکدیگر است و زبانشناس باید در یابد که به چه دلیل سخنگوی یک زبان با شنیدن پاره ای از کلمات معنی و مفهومی برای آن متصوّر شده و لذا آن را با معنی می داند و برخی دیگر را مهمل و بی معنی می خواند و نیز بعضی از جملات هم زبان خود را فهمیده، می پذیرد و بعضی دیگر را به عنوان جملات بی معنی رد می کند، حتی اگر قبلاً هیچ یک از آنها را نشنیده باشد.

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
?بازدید امروز: (11) ، بازدید دیروز: (3) ، کل بازدیدها: (149567)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ