سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات رایگان

دانلود مقاله مقدمه ای بر کشت هیدروپونیک فایل ورد (word)

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مقدمه ای بر کشت هیدروپونیک فایل ورد (word) دارای 46 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مقدمه ای بر کشت هیدروپونیک فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مقدمه ای بر کشت هیدروپونیک فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مقدمه ای بر کشت هیدروپونیک فایل ورد (word) :

مقدمه ای بر کشت هیدروپونیک
کشت بدون خاک شامل انواعی از روشهای غیر متعار کاشت گیاهان است . مانند کشت آبی و کشت در ماسه و کشت در سنگریزه و کشت هوایی و کشت داخل لوله و ... کلمه هیدروپونیک برای اولین بار در آمریکا استفاده شد و متراد با کشت بدون خاک است . ولی در آلمان و انگلیس کشت آب برای این روش نام گذاری می شود ...
کشت بدون خاک شامل انواعی از روشهای غیر متعار کاشت گیاهان است . مانند کشت آبی و کشت در ماسه و کشت در سنگریزه و کشت هوایی و کشت داخل لوله و ... کلمه هیدروپونیک برای اولین بار در آمریکا استفاده شد و مترادف با کشت بدون خاک است . ولی در آلمان و انگلیس کشت آب برای این روش نام گذاری می شود .
روش کشت گیاهان بدون خاک از سالها قبل در فلسطین اشغالی استفاده می شده است در این منطقه به دلیل کمبود آب و خاک این روش جایگزین مناسبی برای زراعت روشهای متداول است .
در زیر انواعی از کشت های هیدروپونیک توضیح داده می شوند :
کشت آبی یا مایع : ریشه گیاه به طور مداوم در محلول غذایی قرار دارد و گیاه از قسمت طوقه ( حد فاصل ریشه و ساقه ) بیرون از مایع است و با پلاستیک و مقوا و ... بالا نگه داشته شده است .
کشت درون لوله هم نوعی از کشت مایع است .
کشت در ماسه : ریشه گیاهان در داخل مواد جامدی که دارای قطر کوچکتر از 3 میلی متر باشند قرار دارد و این مواد مانند پلاستیک و پشم سنگ و یا هر ماده دیگری که آلی نباشد ممکن است .
کشت در سنگریزه : ریشه گیاهان در موادی که قطری بیشتر از 3 میلی متر دارند قرار گرفته مثل سنگ خارا و گدازه آتشفشانی و بازالت و هر ماده غیر آلی دیگر .
در این روش آبیاری به دو صورت آبیاری لوله ای ( زیرزمینی ) که مواد غذلیی در مخزنی بوده و به بستر رشد گیاه پمپ می شود و آبیاری سطحی که محلول غذایی رقیق در سطح محیط رشد توسط لوله سوراخداری پخش می شود ( کود مایع به آب مصری گیاه در هنگام آبیاری اضافه شده است )
کشت در هوا : در این روش ریشه گیاهان در محیطی قرار گرفته که به وسیله قطراتی آب که حاوی مواد غذایی لازم است اشباع شده است . این روش به تجهیزات پیشرته نیاز دارد .
کشت در ورمی کولیت : ریشه گیاه در ورمی کولیت که با موادی معدنی مخلوط شده است قرار دارد کشت در پشم سنگ : ریشه گیاه در داخل پشم سنگ و مواد معدنی که خصوصیاتی شبیه به پشم سنگ دارند قرار می گیرد .
کشت آبی : این کشت بیشتر برای گیاهان زینتی به کار می رود .
کشت در پلاستیک : ریشه در داخل کیسه های پلاستیکی قرار داشته و مواد اطرا ریشه هم شامل کمپوست یا پیت یا خاک اره و ... می باشد .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

دانلود مقاله مقایسه اثر درمان ترکیبی دفروکسامین و دفریپرون با د

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله مقایسه اثر درمان ترکیبی دفروکسامین و دفریپرون با دفروکسامین به تنهایی در بیماران تالاسمی ماژور فایل ورد (word) دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مقایسه اثر درمان ترکیبی دفروکسامین و دفریپرون با دفروکسامین به تنهایی در بیماران تالاسمی ماژور فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله مقایسه اثر درمان ترکیبی دفروکسامین و دفریپرون با دفروکسامین به تنهایی در بیماران تالاسمی ماژور فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله مقایسه اثر درمان ترکیبی دفروکسامین و دفریپرون با دفروکسامین به تنهایی در بیماران تالاسمی ماژور فایل ورد (word) :

دانلود مقاله مقایسه اثر درمان ترکیبی دفروکسامین و دفریپرون با دفروکسامین به تنهایی در بیماران تالاسمی ماژور فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1389 در فصلنامه پژوهشی خون از صفحه 227 تا 234 منتشر شده است.
نام: مقایسه اثر درمان ترکیبی دفروکسامین و دفریپرون با دفروکسامین به تنهایی در بیماران تالاسمی ماژور
این مقاله دارای 8 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله دفروکسامین
مقاله دفریپرون
مقاله تالاسمی ماژور
مقاله حجم ضربه ای بطنی
مقاله فریتین‌

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: اضافه بار آهن به ویژه در قلب، مهم ‌ترین علت مرگ و میر بیماران تالاسمی ماژور می باشد. شلاتورتراپی یکی از روش ‌های درمانی مهم این بیماران است. این مطالعه به منظور مقایسه اثرات درمان ترکیبی دفروکسامین با دفریپرون و دفروکسامین به تنهایی در بیماران تالاسمی ماژور استان مازندران انجام شد.
مواد و روش‌ها: در یک کارآزمایی بالینی، بیماران تالاسمی ماژور با فریتین سرم بیش از 3000ng/ml به دو گروه تقسیم و از نظر سن، جنس، فریتین سرم و LVEF همسان سازی شدند. به گروه اول دفروکسامین به تنهایی و به گروه دوم ترکیبی از دفریپرون و دفروکسامین داده شد. بیماران هر ماه معاینه فیزیکی شده و فریتین سرم، متوسط هموگلوبین،AST، ALT و LVEF از 6 ماه قبل از مطالعه و سپس در هر مراجعه اندازه‌ گیری و ثبت شد. داده‌ها با استفاده از آزمون‌های t و کای‌دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها: 50 بیمار در هر گروه در مدت62 ± 285 ماه پی‌گیری شدند. فریتین سرم در گروه ‌های دفروکسامین و ترکیبی به ترتیب 1400±4100 ng/ml و 1700±4500 ng/ml در طی 6 ماه قبل از شروع مطالعه بود که به ترتیب به ng/ml 2200 ± 4600 و 1400 ± 3800ng/ml در پایان درمان کاهش یافت .(p<0.05) فقط 3 بیمار مبتلا به لوکوپنی قابل برگشت و 10 بیمار دچار حالت تهوع در گروه درمان ترکیبی شدند.
نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که درمان ترکیبی، دارای اثر بهتری در کاهش فریتین سرم است. به علاوه می تواند LVEF را بهبود بخشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

دانلود مقاله روش های نوین نظام اجرایی در پروژه های ساخت شبکه ری

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله روش های نوین نظام اجرایی در پروژه های ساخت شبکه ریلی کشور فایل ورد (word) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله روش های نوین نظام اجرایی در پروژه های ساخت شبکه ریلی کشور فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله روش های نوین نظام اجرایی در پروژه های ساخت شبکه ریلی کشور فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله روش های نوین نظام اجرایی در پروژه های ساخت شبکه ریلی کشور فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1386

محل انتشار: نهمین همایش حمل و نقل ریلی

تعداد صفحات: 6

چکیده:

افزایش زمان و هزینه های مازاد طرح های ساخت شبکه ریلی درکشور از یک سو و گسـتردگی طیـف پـروژه ، پیچیـدگی، مکـانیزم تـامین مـالی و سیسـتم اجرای منحصر بفرد برای هر پروژه از سوی دیگر، ضرورت تجدید نظر اساسی در مدیریت و اجرای آن را بیان می کنـد ، از طرفـی تـامین اعتبـار مـورد نیـاز جهت اجرا، بستر سازی جهت جذب سرمایه های بزرگ داخلی و خارجی و کاهش تعهدات دولتی در سرمایه گـذاری از جملـه ضـرورت هـای اسـتفاده از روش های نوین نظام اجرایی درطرح های ساخت شبکه ریلی درکشور هستند . [1]
اصولاً روش اجرایی کارآمد، ریسک را به طرفی که بیشترین توانایی و ظرفیت پذیرش آن را دارد منتقل می نماید، از طرفی استفاده از سیستم های اجرایـی نوین در کشور نیاز به بستر سازی مناسب دارد . در این تحقیق ضمن معرفی انواع سیستم های قراردادی و روش های پرداخت پروژه، بـه معرفـی انـواع روش های تامین سرمایه و مکانیزم تامین مالی پروژه ها و نحوه مشارکت تامین کننده منابع مالی در پروژه های ساخت شبکه ریلی کشـور و در نهایـت بـا بررسـی های میدانی و بهره گیری از نظرات اهل فن به جمع بندی و نتیجه گیری از تحقیق خواهیم پرداخت

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

دانلود مقاله بررسی تاثیر منابع مختلف کود ازته بر عملکرد کلزا فا

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله بررسی تاثیر منابع مختلف کود ازته بر عملکرد کلزا فایل ورد (word) دارای 2 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله بررسی تاثیر منابع مختلف کود ازته بر عملکرد کلزا فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله بررسی تاثیر منابع مختلف کود ازته بر عملکرد کلزا فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله بررسی تاثیر منابع مختلف کود ازته بر عملکرد کلزا فایل ورد (word) :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: نهمین کنگره علوم خاک ایران

تعداد صفحات: 2

چکیده:

کلزا یکی از نباتات روغنی است که کشت آن در طی چند سال اخیر در ایران متداول گردیده است این گیاه از خانواده Brassicaceae و یک ساله می باشد. یکی از عوامل موثر در عملکرد و کیفیت محصولات زراعی وجود تعادل بین عناصر غذایی مورد نیاز می باشد.کلزا گیاهی است که در شرایط آب و هوایی متفاوت دراغلب نقاط کشور کشت آن به راحتی امکان پذیر است و حتی در تناوب با سایر محصولات زراعی بعد از کشت برنج نیز قرار می گیرد. روغن دانه ارقام خوراکی کلزا از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار بوده و به عنوان یک گیاه مناسب روغنی برای کشت در شرایط آب و هوایی کشور بخصوص مازندران مورد توجه کشاورزان قرار گرفت. از انجایی که نیاز کلزا به ازت در طول دوره رشد یالا می باشد باید در زمین هایی کشت شود که از نظر مواد غذایی خصوصا ازت غنی باشد. در صورتیکه نیاز غذایی کلزا در دوره کشت تامین گردد به جرات می توان گفت که کشت آن از لحاظ اقتصادی سود فراوانی عاید کشاورزان و بخش صنعت خواهد نمود (1). در کشت کلزای بهاره در سوئد و قبل از شروع گلدهی بیشتر از 150 کیلوگرم در هکتار ازت از خاک جذب گردید. در فرانسه به فاصله 31 روز یعنی بین 12 فروردین تا 19 اردیبهشت مقدار 134 کیلوگرم ازت جذب شد (2). در اثر کوددهی ازت، سطح برگ افزایش پیدا می کند. بخش اعظم ازت مورد نیاز گیاه تا زمان وقوع گلدهی از خاک جذب می شود و سپس از برگهای و ساقه های به غلاف و دانه ها انتقال می یابد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

دانلود مقاله میزان فرسایش خاک و رسوب دهی معادل با میزان سیلاب د

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله میزان فرسایش خاک و رسوب دهی معادل با میزان سیلاب در حوضه فارسبان با استفاده از GIS فایل ورد (word) دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله میزان فرسایش خاک و رسوب دهی معادل با میزان سیلاب در حوضه فارسبان با استفاده از GIS فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله میزان فرسایش خاک و رسوب دهی معادل با میزان سیلاب در حوضه فارسبان با استفاده از GIS فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله میزان فرسایش خاک و رسوب دهی معادل با میزان سیلاب در حوضه فارسبان با استفاده از GIS فایل ورد (word) :

دانلود مقاله میزان فرسایش خاک و رسوب دهی معادل با میزان سیلاب در حوضه فارسبان با استفاده از GIS فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز و زمستان 1386 در تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی (علوم جغرافیایی) از صفحه 157 تا 172 منتشر شده است.
نام: میزان فرسایش خاک و رسوب دهی معادل با میزان سیلاب در حوضه فارسبان با استفاده از GIS
این مقاله دارای 16 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سیستم اطلاعات جغرافیایی PSIAC ،ARCVIEW
مقاله فارسبان
مقاله رسوب دهی
مقاله فرسایش

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
موضوع این تحقیق بررسی فرسایش خاک و رسوب دهی در حوضه آبخیز فارسبان یکی از حوضه های گاماسیاب با توجه به روش PSIAC می باشد که در آن 13 ایستگاه موردمطالعه قرار گرفته، نرم افزارهای مورداستفاده در زمینه تهیه و تفسیر نقشه های منطقه aRCVIEW و برای تجزیه و تحلیل یا دامنه های آب و هوا، کاربری اراضی، پوشش گیاهی عامل فرسایش سطحی، زمین شناسی، فرسایش رودخانه ای و با توجه به پهنه بندی فرسایش نتیجه می گیریم که فرسایش خاک در این حوضه نسبتا بالاست و نقشه فرسایش به صورت کلاس های مختلف طبقه بندی شده است و به ترتیب از خیلی زیاد، زیاد، متوسط، کم، خیلی کم، یا جزیی و سپس با استفاده از فرمول os=38.75e 1333r میزان تولید رسوب دهی سالانه برحسب کیلومتر مکعب در کیلومترمربع به دست آمده است در میان فاکتورهای شرح داده شده فاکتور فرسایش سطحی و نوع خاک و پوشش گیاهی به ترتیب بیشترین اثر را داشته است.
این روش برای اولین بار در سال 1352 در حوضه آبخیز استفاده شده با توجه به دقت خوب آن در مقایسه با سایر روش ها و مدل های تجربی در بعضی حوضه های داخلی چون هلیل رود- مارون، دوخواهران مورد استفاده قرارگرفت و اخیرا مطالعات زیادی انجام گرفته است و روش مناسبی برای تخمین فرسایش و رسوب می باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
?بازدید امروز: (8) ، بازدید دیروز: (54) ، کل بازدیدها: (149642)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ