سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات رایگان

دانلود مقاله خودی و انسان آرمانی در شعر اقبال لاهوری فایل ورد (

ali دیدگاه

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

دانلود مقاله خودی و انسان آرمانی در شعر اقبال لاهوری فایل ورد (word) دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله خودی و انسان آرمانی در شعر اقبال لاهوری فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله خودی و انسان آرمانی در شعر اقبال لاهوری فایل ورد (word) ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله خودی و انسان آرمانی در شعر اقبال لاهوری فایل ورد (word) :

دانلود مقاله خودی و انسان آرمانی در شعر اقبال لاهوری فایل ورد (word) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در فصلنامه مطالعات شبه قاره از صفحه 159 تا 180 منتشر شده است.
نام: خودی و انسان آرمانی در شعر اقبال لاهوری
این مقاله دارای 22 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله خودی
مقاله اسلامی
مقاله غرب
مقاله آرمانی
مقاله دینی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
محمد اقبال لاهوری شاعری مبارز و آرمان خواه و یکی از چهره های فکری و انسانی درخشانی است که فرهنگ بارور اسلامی را به جامعه بشری معاصر هدیه کرد. این دانای راز و متفکر بزرگ شرق در مقولات فکری خویش، یک ارزیابی مجدد از انسان را بر پایه های اصول قرآنی و جایگاه و مقام عالی انسان پایه گذاری کرد. این فیلسوف نواندیش اسلامی و تالی عــنقای قاف مــعرفت، مولوی، معتقد است که انسان، این نسخه نامه الهی، به عنوان لطیفه غیبی و هدف و نتیجه همه جریانات آفرینش کائنات و اسم اعظمی که فکر و اندیشه او تجلی گاه وجود عالم اسرار و رموز است، می تواند با خودآگاهی، خودیابی و یافتن شخصیت متعالی خویش، به عنوان انسان آرمانی و کامل، جانش را آیینه صفات الهی گرداند و از اسرار آفرینش آگاهی یابد و موجودی پایدار ، شاهدی بیدار و سالکی راه یافته و کلید همه معرفت ها گردد. در این مقاله فلسفه و مراتب «خودی» و جایگاه «انسان آرمانی و کامل» (انسان بخود) در دستگاه فکری معمار بزرگ تجدید بنای تفکر اسلامی و ماهتاب شام شرق، اقبال لاهوری، به روش توصیف مورد بررسی قرار گرفته است.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (10) ، بازدید دیروز: (17) ، کل بازدیدها: (149452)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ